Ciasteczka

czwartek, 1 lipca 2021

Spakuj się na Pol'and'Rock czyli jak nie zgubić się na samym początku.

✌✌Wielu z nas miało swoją pierwszą przygodę czy to wypad nad morze, góry czy właśnie festiwal. Jak odpowiednio się przygotować? Co zabrać? Czego nie zabierać? Jak zoptymalizować wybór? Gdzie szukać pomocy w nagłym przypadku. Postaram się odpowiedzieć na te zagadnienia i kilka innych w poniższym wpisie.✌✌ 
Miłość Przyjaźń Muzyka

Jak przygotować się na festiwal?☮

   Pierwsza rada ogólna. Zachowaj spokój podczas planowania i uśmiechnij się ( albo i nie bo w sumie nie musisz 😄.) Szukaj sprawdzonych informacji na oficjalnej stronie i oficjalnych profilach w mediach społecznościowych. Lub po prostu przestudiuj ten wpis. 
   Pamiętam kilka moich podejść do panowania i przygotowywania się na Festiwal. Pierwszy raz zabrałem tylko kilka rzeczy, jednorazowy i jednoosobowy namiot, który zabrałem dwa lata z rzędu by w trzecim roku pożyczyć go komuś na wieczne nieoddanie 😆. Na szczęście kupiłem sobie "samo rozkładany" namiot pewnej firmy z pewnego sklepu sportowo turystycznego, którym to cieszę się już sześć lat! Zabrałem również dokumenty i niezbędne leki oraz pieniądze (całe 150zł w 2013 roku pozwoliło mi bawić się prawie 5 dni, a może 4... 💪 Wiecie co jest najlepsze? Wróciłem do domu z koszulką Woodstockową milionem wspomnień i jeszcze przywiozłem trochę pieniędzy! :D 
   Kolejne wyprawy szykowałem z dużym wyprzedzeniem. Wyczekiwałem tego czasu i odliczałem dni. Najlepiej bawiłem się szykując sobie "planogram" czy listę atrakcji, koncertów i wydarzeń, na które miałem się wybrać z przyjaciółmi, sam lub dziewczyną. 

Przez 4 pierwsze edycje nie zjawiłem się na ASP tak wiele się działo.
Zaraz będzie czysto!

Namiot, śpiwór i co dalej?

   Szykując się na tak duże wydarzenie trzeba pamiętać nie tylko o własnym komforcie ale i o komforcie i bezpieczeństwie innych w tym zwierzaków. Organizatorzy proszą by nie zabierać ze sobą zwierząt gdyż może to zagrozić ich życiu i bezpieczeństwu. Ja proponuję wyimaginowane zwierzęta 👅. 

Must have czyli co się przyda w 100%
  • namiot
  • śpiwór
  • karimata/materac
  • koc
  • zatyczki do uszu
  • plecak/nerka (polecam też wsunąć do portfela/nerki karteczkę z numerem telefonu właściciela lub numerem do opiekuna czy osoby bliskiej)
  • termos (kilka kostek lodu w termosie potrafi zdziałać cuda w upale)
  • latarka
  • kubek (plastik lub stal nierdzewna)
  • powerbank (punkt ładowania będzie na terenie festiwalu)
  • środki płatnicze 
  • wejściówka i certyfikat COVID w tym 2021 roku (certyfikat wydawany jest po 14 dniach od przyjęcia 2 dawki szczepionki)!!!
Odzież
  • bielizna
  • koszulki (najlepiej jedną na każdy dzień, jedną zawsze możesz nabyć w sklepiku WOŚP wspierając fundację)
  • ubranie na czas upału jak i na deszcz (przynajmniej jedną parę długich spodni jeans i jedną dresowych, jeden sweter potrafi uratować komfort cieplny i życie)
  • kurtka/płaszcz przeciwdeszczowy (polecam kieszonkową wersję)
  • nakrycie głowy i maseczka (maseczki nosiliśmy na Woodstocku zanim to było modne)
  • obuwie (ja zabieram glany, sandały pod prysznic/klapki, sandały letnie i zwykłe trampki)
  • okulary przeciwsłoneczne
Higiena
  • ręcznik 
  • chusteczki nawilżane!!!
  • pasta do zębów szczoteczka, mydło, szampon itd. w kosmetyczce (na Pol'and'rock można pachnieć) 
  • worki na śmieci!!! 
  • krem nawilżający i przeciw UV
  • ściereczki lub żel antybakteryjny 
  • podpaski, tampony, kubeczek menstruacyjny (to dla osób z pochwą)
  • papier toaletowy

Apteczka
  • leki które bierzesz na stałe 
  • plastry
  • tabletki przeciwbólowe, węgiel aktywny, coś przeciw biegunce 
  • folia NRC (nie raz przydała się chociaż by osłonić namiot od promieni słonecznych)
  • prezerwatywy
  • coś na insekty czy owady (z domowych sposobów polecam napar z czystka na komary)
Inne przydatne rzeczy to

  • folia malarska
  • zipy/ trytytki
  • zapasowe śledzie (muszę dokupić 😅) 
  • worki na śmieci !!! (wiem już wspominałem ale lepiej nie zapomnieć)
  • lampki solarne są dobrym pomysłem gdy chcemy trochę rozjaśnić drogę do namiotu. 
Nie zabieramy 

  • ⛔ szklanych opakowań
  • ⛔ palników gazowych, butli gazowych, kuchenek turystycznych,
  • ⛔ zwierząt
  • ⛔ cennych rzeczy których nie możesz trzymać przy sobie
  • ⛔ rzeczy wielkogabarytowych, których nie zabierzemy wracając z Festiwalu

Mam wszystko spakowane. Co jeszcze muszę wiedzieć?

   Festiwal to mieszanka wielu różnych ludzi. Przyjeżdżają tu młodzi starsi jak i rodziny z dziećmi. Każdy jest inny i ma inne wartości i cele w życiu. Warto pamiętać o ograniczonym zaufaniu. Choć ja zawsze chętnie wychodziłem z sercem na dłoni. Nadal twierdzę, że to wspaniałe miejsce z największym zaludnieniem szczęśliwych, pozytywnych i wspaniałych ludzi. W mojej karierze Woodstokowicza zdarzyło mi się spotkać z kilkoma przykrymi sytuacjami (kradzież koszulki, oblanie namiotu błotem i obraźliwe napisy na nim <Patobrzeg wybaczam>.

Bywały też sytuacje wręcz cudowne jak np. sytuacja gdy zgubiłem portfel z dokumentami i kartami i odzyskałem je tego samego wieczoru dzięki wspaniałym ludziom którzy zanieśli go do punktu rzeczy znalezionych

   Woodstock/ Pol'and'rock jest miejscem bardzo przyjaznym i ludzie w większości są tolerancyjni i akceptują różne odchylenia lecz miejmy na uwadze, że niektóre praktyki mogą się nam nie podobać dla innych są całkiem normalne. Po pierwsze jeśli czegoś nie rozumiemy pytajmy nie negujmy. Bawmy się bezpiecznie i dbajmy o bezpieczeństwo innych. Poprzednie edycje były to edycje na setki tysięcy osób na obszarze festiwalu i obrzeżach. To takie tętniące życie miasto wielkości np. Szczecina i większe. Wiec nie dziwmy się, że możemy spotkać tam ludzi różnego pokroju. Zdarzają się złodzieje czy dilerzy ( organizatorzy robią co w ich mocy by na festiwalu nie pojawiały się środki odurzające lecz przy tak wielkiej ilości ludzi jest to bardzo ciężkie). 

Pamiętam jak w 2014 roku wybierając się do Kostrzyna wraz z przyjacielem i małą ekipą zostaliśmy poproszeni przez nieoznakowanych policjantów o opróżnienie plecaków i kieszeni. Było to dla mnie szokiem lecz nie oponowaliśmy. 


 Jeśli widzimy coś podejrzanego zawsze możemy zgłosić to pokojowemu patrolowi (czerwone koszulki) lub niebieskim. Nad naszym zdrowiem będą też czuwać medyczny patrol. Na terenie wydarzenia kiedy będą już gotowe mapki znajdziemy namiot medyczny. 


Najczęściej pojawiające się pytania i odpowiedzi których nie znalazłem na stronie lecz doszukałem się w odpowiedziach na forach:

1. Co z zapleczem sanitarnym? Co z prysznicami ?

"Na terenie festiwalu będzie około 238 pryszniców (płatnych) i 310 umywalek (bezpłatnych). Toalet będzie 400 i będą darmowe. 
Co do baniaków z wodą - lepiej zaopatrzyć się na zapas. Nie wiemy jeszcze jak będą wyglądać krany umywalek i czy w ogóle napełnianie takich baniaków będzie możliwe, ale na pewno będziemy Was prosić o oszczędzanie wody, bo to będzie realny i bardzo duży problem w tym miejscu."
Prysznice będą klasycznie w cenie 12 zł. Tu link do przedsprzedaży: https://siemashop.pl/product/karnet_usluga_prysznicowa

2.Zmieniły się okoliczności. Chciałabym zwrócić wejściówki. Co mam zrobić?

Pisz na publika@wosp.org.pl będziesz potrzebować numeru transakcji z e-biletu i danych uczestników do zwrotu.

3. Chciałbym przyjechać w innym terminie niż termin na bilecie czy mogę? 

Na teren festiwalu nie możesz wejść szybciej niż jest to podane na bilecie, nie ma problemu z wejściem w późniejszym terminie. 

4.Czy będzie dostępny depozyt ?

Niestety na terenie festiwalu nie. Nie mamy informacji czy w okolicy coś się znajdzie.

5. Jak wygląda sprawa opuszczania terenu festiwalu? 

Każdorazowe opuszczenie terenu festiwalu wiąże się z koniecznością wykonania testu, za czym idzie kupno wejściówki. 

6. Czy dla rodzin z dziećmi przeznaczone będzie jakieś osobne pole namiotowe na uboczu, czy rozkładamy się "gdzie popadnie"? 

Nie będzie osobnego pola namiotowego dla rodzin z dziećmi.

7.Czy można zabrać zwierzaka na festiwal?

Kochamy zwierzęta i wiemy, że festiwal to nie miejsce dla nich.

8.Czy jest już może przygotowana mapka festiwalu? 

Jest w trakcie.

9. Czy będzie Pokojowa Wioska Kryszny?

Niestety w tym roku nie.

10. Jak zabezpieczyć się przed kradzieżą? 

Nie zabierajmy cennych rzeczy. Starajmy się mieć chociaż jedną osobę z obozowiska zawsze w obozie by rzuciła okiem na rzeczy. O dziwo bałagan może uchronić nas przed kradzieżą! Każdy ma jakieś sposoby na chowanie cennych rzeczy. Jeśli nie możesz zabrać ich ze sobą schowaj np. w skrytce pod namiotem😎. 

11. Co z jedzeniem i zakupami?
Odsyłam na stronę:


To by było na tyle w dzisiejszym wpisie. Mam nadzieję, że nie jedna osoba skorzysta z tego wpisu. Pozdrawiam przesyłam wam wiele pozytywnej energii i do zobaczenia na polu.

K.K. 1.07.2021


3 komentarze:

Ano­nim jest tyl­ko wte­dy do­puszczal­ny, gdy piszący go rzeczy­wiście jest nikim.
- Stanisław Jerzy Lec